Reis en aankomst

4 november 2012 - Ilula, Tanzania

Donderdag was dan eindelijk ons vertrek naar Tanzania, en hoe gek was het om iedereen gedag te zeggen, en te weten dat je ze een hele lange tijd niet meer ziet..
Na het afscheid ging alles behoorlijk snel, voor ik het wist zaten we in het vliegtuig, op weg naar Londen. De vlucht was kort, het personeel niet erg vriendelijk, maar alles verder wel prima.
De vlucht naar Dar es Salaam, was echt een luxe! Heeerlijke stoelen, ontzettend vriendelijk personeel, een eigen dekentje en ga zo maar door :).

Na 16 uur kwamen we dan eindelijk aan in Dar, en dat hebben we geweten; Wat een hitte kwam er op ons af! Gelukkig stond Valencio daar op ons te wachten en bracht hij ons naar de WMCY.

Vrijdagochtend kwam Valencio ons weer ophalen dit keer, om ons naar de bus toe te brengen. De bus was erg warm, plakkerig en de reis ontzettend lang.
Maar zo achteraf gezien, was het best prima te doen! De rit ging door het Mikumi park (een national park) en onderweg hebben we kunnen alvast kunnen genieten van een paar prachtige dieren!

Onze aankomst bij het weeshuis was aan de ene kant heel welkom, aan de andere kant vielen we midden in een bruiloft waar direct dingen van ons verwacht werden (errg bijzonder ;) ). ’s Avonds was onze welkomstceremonie;
De meisjes gingen voor ons zingen en dansen, echt heel erg leuk!

1. Marian van Hoek:
    Hoi Karlijn;
    Nou, de kop is er af. het avontuur is echt begonnen.
    Succes.
  2. Lyske:
    4 november 2012
    Leuk om naast je smsje en het telefoontje naar pap en mam, nu ook nog iets te lezen.
    Toppertje, geniet ervan!
    Liefsx
  3. Anneloes:
    Lieve kar!

Wat fijn om wat van je te horen!!! Goed dat alles goed is gegaan en dat je veilig bent aangekomen. Lekker hoor, in de hitte daar even ter vergelijking; hier is het 7 graden :). Verschil moet er zijn!
    Succes van de week, geniet van alle nieuwe indrukken enne blog maar gauw weer iets!

liefs
  4. Jaap:
    Dag Charly
    Fijn om gisterenavond je stem te horen en te merken dat je ondanks twee lange reisdagen je opgewekt klonk. Je bent maar een boffert. Je komt aan en maakt gelijk twee feestje mee. Nog even en je bent een feestbeest. Veel plezier morgen als je aan de slag gaat.
    XX papa
  5. Dominique:
    4 november 2012
    Leuk om meteen al iets te lezen. Succes en daar en vooral.. Geniet ervan!
  6. Joost & Eva:
    Hoi Karlieparlie,
    Fijn dat je goed en veilig bent aangekomen en dat de reis, ondanks 't stukje naar Londen, zo comfortabel en fijn was. Je zult het vast naar je zin hebben daar, en ik ben stiekem toch wel een beetje jaloers hoor. Zeker met dat warme weer daar:)

Veel liefs
    Joost & Eva
  7. Frida:
    Jambo Karlijn
    Fijn dat je goed bent aangekomen in Ilula.Wat een overgang van de Westerse wereld naar de Afrikaanse.En dan ook nog gelijk een Tanzaniaanse bruiloft meemaken.Misschien heftig,maar ook wel heel bijzonder lijkt me.En zo'n warm welkom.Geweldig.
    Wens je een hele goede tijd.Veel succes en tot het volgende blog, Frida
  8. Lenneke:
    Lieve Karlijn,
    Leuk om te lezen dat je reis goed is gegaan en je een mooi welkom hebt gekregen. Sterkte de eerste dagen, het is altijd erg wennen op een nieuwe plek! Maar je zal vast genoeg
    afleiding krijgen. Bovendien zul je deze reis nooit meer vergeten :)

Liefs,
    Lenneke
  9. 0ma en opa van noppen:
    7 november 2012
    Lieve Karlijn,
    Leuk om alle belevenissen die je tot nu toe hebt mee-
    gemaakt te lezen. Houd ons op de hoogte van al je
    verdere avonturen!
  10. Bertina:
    8 november 2012
    ....dappere warrior....je doet 't toch maar!!!!!!!! Petje af voor jou! Lfs Robert en Bertina